Over Lamson Air
Lamson Group bestaat uit een hechte groep samenwerkende technologiebedrijven, die sinds 1952 in Nederland actief is. Lamson Air vervult daarin een bijzondere rol. Vanuit de visie dat nieuwe technologieën kunnen bijdragen aan veiligheid, bereikbaarheid en duurzaamheid werken wij voortdurend aan verbetering van onze producten. Als full service technologieprovider ontzorgen wij onze klanten in de gezondheidszorg, pharma, overheid en retail.
Geschiedenis
Het in de Verenigde Staten opgerichte Lamson bestaat al sinds 1879. Vanuit de gedachte dat er tijd (en daarmee geld) kon worden bespaard, met een systeem waarmee geld via ballen door holle buizen werd getransporteerd, is buizenpost ontstaan. Een prettige bijkomstigheid van buizenpost was dat het niet alleen heel snel was, maar ook heel veilig. In een later stadium is buizenpost doorontwikkeld en werd het veelal gebruikt voor postdiensten, maar ook in ziekenhuizen om bloedmonsters te transporteren.
Lamson levert in Nederland al geruime tijd buizenpostsystemen. In een later stadium zijn daar nieuwe aandachtsgebieden bijgekomen, zoals toegangscontrole en beveiliging, afsprakenmanagement, reserveringen en klantverwijzing. Deze producten worden bij veel van onze klanten naast het buizenpostsysteem gebruikt.
Visie
Binnen Lamson Group ligt de focus van Lamson Air op het ontzorgen van onze klanten op het gebied van wachtrij management, afsprakenmanagement en toegangscontrole. Met intelligente software en hoogwaardige hardware geven wij onze klanten de mogelijkheid om processen te automatiseren en in goede banen te leiden. Echter, software is nooit af. In de informatie technologie wordt elke dag aan nieuwe technologie gewerkt en waar noodzakelijk passen wij die toe. Wij werken dan ook voortdurend aan de vernieuwing en functionaliteit van onze producten, zodat onze klanten hiervan kunnen profiteren. Waar mogelijk werken wij met duurzame oplossingen.
Missie
Binnen Lamson Group bestaan verschillende vakgebieden en daarvoor zijn wij voortdurend op zoek naar gekwalificeerde mensen. Om in te kunnen springen op de veranderende markt, krijgen onze gediplomeerde medewerkers regelmatig scholing over onderwerpen die betrekking hebben op hun werkzaamheden. Bij Lamson Air staat klanttevredenheid immers hoog in het vaandel en onze klanten moeten kunnen vertrouwen op onze deskundigheid. Medewerkers die onderhoud plegen aan systemen volgen een route en planning, die leidt tot meer efficiency en minder belasting voor het milieu.
Duurzaam
Bij Lamson Group staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Het is met onze producten mogelijk om volledig digitaal te werken, zodat het gebruik van bijvoorbeeld papier daardoor tot een minimum wordt beperkt. Tijdens de gesprekken met klanten, maar ook met geïnteresseerden, leggen wij de opties altijd voor. Wij vertrouwen erop, dat onze klanten uiteindelijk kiezen voor een verantwoorde en tegelijk werkbare oplossing.
Hergebruik
Lamson Air heeft ook projecten waarbij onderdelen van een bestaand systeem moeten worden vervangen. In dat geval wordt altijd eerst gekeken naar de mogelijkheden van hergebruik van bestaande hardware, zodat de klant vanuit zowel het kostenaspect als duurzaamheid een zorgvuldige afweging kan maken. Hierbij staat voorop dat de werking van het systeem niet in gevaar komt.
Certificering
Lamson streeft naar levering van de hoogste kwaliteit diensten, producten en systemen. Alle technici voldoen aan de VCA-eisen en volgen periodiek de herhalingscursus. Alle gereedschap en uitrusting worden conform de VCA eisen periodiek gekeurd en indien nodig op voorhand vervangen. Wij streven naar optimale veiligheid voor haar medewerkers en haar klanten. Een ISO-9001 en ISO-14001 normering is een logisch vervolg van onze VCA 1 ster certificering.
Meer weten over Lamson Air
Mocht u meer informatie willen ontvangen over Lamson Air, maak dan gebruik van het contactformulier.